Zaterdag 24 november 2012, Himalaya deel 2 - Reisverslag uit Annapurna Base Camp, Nepal van Rob&Rob - WaarBenJij.nu Zaterdag 24 november 2012, Himalaya deel 2 - Reisverslag uit Annapurna Base Camp, Nepal van Rob&Rob - WaarBenJij.nu

Zaterdag 24 november 2012, Himalaya deel 2

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob&Rob

25 November 2012 | Nepal, Annapurna Base Camp

Rob T is inmiddels ( met de rest van de groep ) ook weer in Pothana en de groep is weer compleet. Met 7 lopers, 2 gidsen en 3 sherpa's is de Annapurna ( althans het basecamp ) bedwongen.
De start was door de splitsing van de groep wat lastig en natuurlijk een domper.
Daarbuiten waren de fysieke omstandigheden niet optimaal. De darmflora was bij menigeen fors van slag. Je kan er in dit soort landen bijna de klok op gelijk zetten.
Berry uit de groep weet inmiddels nauwkeurig de prijs van een rol toiletpapier op elke hoogte van de Himalaya.
Verder verliep de tocht prima, maar heel erg zwaar. Een ieder had zich hier aardig op verkeken. Het eerste basis camp was MBC ( Machapuchare base camp ) op 3700 meter en de volgende ochtend gelijk door naar het ABC ( Annapurna Base Camp) op bijna 4200 meter. Flink last gehad van de hoogte, hoofdpijn en nagenoeg niet geslapen, maar het was fantastisch. Het was prachtig weer, veel zon en de nacht tot -15 graden. In drie dagen terug gelopen naar de rest van de groep. Indrukwekkende wandeltocht.

• 25 November 2012 - 20:33

Luc En Anneke:

Dag Rob en Marijke,
    Jullie Annapurnatrektocht lijkt wel veel zwaarder dan onze Everesttocht van 2 jaar geleden en veel meer basic. Maar hopelijk genieten jullie toch echt!!!!
    We zijn benieuwd naar (meer) foto's en verhalen.
    Profiteer verder van deze geweldige ervaring.

Tot over enkele weken,
    Annek

• 25 November 2012 - 22:23

Arie En Henny:

Wat heerlijk weer een levensteken te horen van jullie! Gelukkig weer gezond terug. Jammer dat jullie als groep hebben moeten splitsen, maar het was niet anders. De foto,s die we nu zien zijn prachtig, wat een landschap, geweldig. Tot mails en geniet van de rest van de reis. Dikke knuffel van ons. Arie en Henny.

• 26 November 2012 - 13:07

Rita En Henk:

Lieve Corin, beste Rob en reisgenoten,

petje af voor jullie prestatie. Lijkt ons een hele belevenis die je
    waarschijnlijk maar 1x in je leven meemaakt.
    Als julie weer op zeeniveau, lees thuis komen horen wij graag
    jullie verhalen over de reis.

Lieve groeten,
    Rita en Henk.

• 27 November 2012 - 08:22

Maria:

Hoi Marijke en Rob en medereizigers,

Het blijft bijzonder om zo vanuit mijn luie stoel jullie reis mee te beleven. Prachtige foto's. Ook petje af voor jullie beslissing om te splitsen. Gelukkig nu weer heelhuids compleet. Geniet nog van de laatste dagen.

Liefs, Maria