Zaterdag 24 november 2012, Himalaya - Reisverslag uit Annapurna Base Camp, Nepal van Rob&Rob - WaarBenJij.nu Zaterdag 24 november 2012, Himalaya - Reisverslag uit Annapurna Base Camp, Nepal van Rob&Rob - WaarBenJij.nu

Zaterdag 24 november 2012, Himalaya

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob&Rob

25 November 2012 | Nepal, Annapurna Base Camp

Rob, Marijke, Corin en Liesbeth, met gids en twee sherpa's, zitten nu in het kleine plaatsje Pothana. Deze tocht van 5 dagen hebben wij t.o.v. de groep in slowmotion afgelegd. De groep vanaf het ABC camp doet hetzelfde stuk in 2 dagen.
Door dit lage tempo hebben wij wel de locale bevolking van dichtbij kunnen meemaken. Geweldige mensendieck hun authentieke levenswijze nog geheel in ere houden. Wat bij ons een vlakke wandeling heet, wordt hier aangeduid als ' Nepali flat', met het verschil dat een metertje of 100 hoogteverschil hier nog steeds 'flat' wordt genoemd.

• 25 November 2012 - 14:44

Ine Martens:

Klinkt geweldig, jullie trekking... Moet ik toch ook nog maar eens tijd voor maken de volgende keer dat ik in Nepal ben...
    Groetjes, ine