zondag 11 november 2012, Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rob&Rob - WaarBenJij.nu zondag 11 november 2012, Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rob&Rob - WaarBenJij.nu

zondag 11 november 2012, Kathmandu

Door: rob

Blijf op de hoogte en volg Rob&Rob

12 November 2012 | Nepal, Kathmandu

Na een nachtje bijslapen en een heerlijk ontbijtje tijd voor verkenning. Met een plaatselijke taxi naar Bhaktapur. Dit is een van de steden in de Kathmandu Valley, authentiek, kleurrijk en de moeite waard dus om te bekijken. De taxichauffeur was zoals alle Nepalezen uiterst vriendelijk en voorkomend en besloot de rest van de dag maar bij ons te blijven.
Een taxi is overigens iets anders als we in Nederland gewend zijn. Voertuigen die nog maar net vooruit komen, deuren die niet sluiten, rammelen aan alle kanten en waar wij met vieren net in kunnen, maar Nepalezen dat makkelijk met een man of tien kunnen.
Op zich is het rijden over de Kathmanduse wegen ( nou ja, wegen ! ! ) al een belevenis op zich. Je kijkt je ogen uit hoe de mensen hier leven en wonen. Bhaktapur was boven alle verwachting en hadden we de hele dag makkelijk kunnen blijven. Eind van de middag terug richting Kathmandu en hadden we nog een afspraak met onze gids om uitrusting, zoals slaapzakken, aan te schaffen voor de trekking. Met prima reistassen en slaapzakken tot min 20 terug naar het hotel. We zijn benieuwd of we dat ook nodig gaan hebben.
In Nepal is overigens het Diwali festival begonnen, een familiefeest van een aantaql dagen en er zijn dan ook heel veel Nepalezen op route.
Tegen de avond waren we terug in het Hotel, gegeten en verder niet al teveel meer gedaan.