Maandag 12 november 2012, Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rob&Rob - WaarBenJij.nu Maandag 12 november 2012, Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rob&Rob - WaarBenJij.nu

Maandag 12 november 2012, Kathmandu

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob&Rob

12 November 2012 | Nepal, Kathmandu

Vandaag een bijzondere en indrukwekkende dag.
Eerst naar een van de meest bekende Stoepa's in Nepal, de Tibetaans boeddhistische Stoepa van Boudhanath. Dit is de grootste Stoepa van Nepal. RoMa werden daar opgehaald voor een bezoek aan een kinderopvang, waar zij wat spullen gingen brengen. De ontvangst was warm, zij kregen een rondleiding en prachtige tekeningen van een aantal kinderen. Ook een geweldige ervaring. Terug bij de Stoepa ontmoetten zij CoRo weer. Daar raakten wij onder de indruk van de aanwezige monniken en hun religie. Hiervandaan gewandeld naar de Hindoeïstische tempel van Pashupatinath aan de rivier Bagmati. Heilige mannen komen hier om te sterven en er vinden lijkwassingen en lijkverbrandingen plaats. Tussen de 70 en 80 overleden mensen worden hier per dag door de familie ritueel gecremeerd op een brandstapel. Niet Hindoes mogen het tempelcomplex niet betreden.
Terug in het hotel met heel de club gaan eten in een traditioneel Nepalees restaurant inclusief dans- en zang voorstelling.

• 12 November 2012 - 19:06

Maret En Rob:

Lieve Corin, marijke en Robben, we volgen jullie op de vlucht, voet en rammelende taxi en het ziet er allemaal erg interessant en spannend uit. Slaapzakken tot -20 C, die hebben we gemist in Namibie! De eerste week daalde daar de temperatuur in de nacht ijzingwekkend snel en meedogenloos.
    Nu gan jullie binnenkort met het echte werk beginnen. We zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen.
    Hebben jullie onderweg eigenlijk wel toegang tot internet?

Lieve vrienden, hou je sterk en tot volgend virtueel contact

Maret en Rob

• 13 November 2012 - 10:56

Arie En Henny:

Hoi lieve Rob, Corin en reisgenoten,

Wat leuk om jullie te kunnen volgen en het klinkt nu al super interessant! Geniet ervan en doe voorzichtig. Veel plezier met elkaar!

Liefs van ons,
    Arie en henny

• 13 November 2012 - 12:39

Corrie:

Zo Rob, Marijke, Corin en Rob. Wat een geweldige belevenissen hebben jullie alweer gehad. Tot nu toe dus alweer heerlijk kunnen genieten.
    Ben heel benieuwd naar jullie klimpartij, de temperatuur en of de slaapzakken dan goed zullen functioneren.
    Geniet verder maar doe het, denk ik, rustig aan.
    Lieve groeten,
    Corrie

• 13 November 2012 - 14:38

Ine Martens:

Beste Rob en Marijke,
    Klinkt voor mij natuurlijk erg bekend allemaal: fijn dat jullie er zo van genieten.
    Ik hoorde van Rajan dat jullie ook een goed bezoek hebben gehad en dat alle spullen zijn aangekomen, waarvoor hartelijk dank!!!
    Veel plezier in de bergen! Namaste, ine

• 13 November 2012 - 17:08

Luc En Anneke:

Beste Rob en Marijke,

Goed dat alles prima gelukt is.
    We kregen via Ine een leuke foto toegestuurd.
    En nu veel plezier op jullie trektocht!!!

• 13 November 2012 - 17:50

Maria:

Lieve mensen. Wat leuk om jullie zo te volgen: achter de computer, in vroeg vallende duisternis, 9 graden, regenachtig. En dan jullie verslag en belevenissen lezen. Geniet en behouden thuiskomst.