Donderdag 15 november 2012, start trekking - Reisverslag uit Annapurna Base Camp, Nepal van Rob&Rob - WaarBenJij.nu Donderdag 15 november 2012, start trekking - Reisverslag uit Annapurna Base Camp, Nepal van Rob&Rob - WaarBenJij.nu

Donderdag 15 november 2012, start trekking

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob&Rob

14 November 2012 | Nepal, Annapurna Base Camp

Dit berichtje is in het vooruit. Vermoedelijk zijn we de komende tijd niet of slecht bereikbaar en internet zal al wel helemaal niet te doen zijn.
Elf dagen lang trekken we, begeleid door een Nepalese gids en dragers, te voet het Himalayagebergte in. De tocht leidt ons naar het prachtig gelegen Annapurna Basecamp. Deze wandeling is één van de mooiste wandeltochten in Nepal en volgens de reisorganisatie goed te doen voor zowel de beginnende als de meer ervaren bergwandelaar. We lopen zes tot acht uur per dag door het overweldigende berglandschap en slapen in kleine dorpjes in trekkershutten (lodges). De lodges worden beheerd door lokale families, die de trekkers gastvrij en warm onthalen. Lopen in de Himalaya is zelden vlak: vrijwel de hele tijd loop je ofwel omhoog of naar beneden. Maar onze inspanningen worden ruimschoots beloond met steeds wisselende uitzichten op ’s werelds beroemde bergen als de Dhaulagiri, Annapurna en Machhapuchhare. Het landschap wisselt van dag. Heldere watervallen, dorpjes, een rododendronbos, uitgestrekte velden met terrasbouw, hangbruggen over kolkende rivieren en panorama's op de met eeuwige sneeuw bedekte toppen, we komen het allemaal
De eerste dag gaat naar Ulleri (1940 meter).Vanaf Pokhara rijden we in ongeveer anderhalf uur naar het startpunt van de trektocht, Naya Pul. We beginnen de trektocht met een wandeling door een prachtige, subtropische omgeving.
Tot over 11 dagen

• 15 November 2012 - 09:25

Corrie:

Zo, het gaat nu gebeuren. Heb laatste verslag gelezen en ben hee erg benieuwd ho het jullie zla ergaan. Inieder geval heel veel sterkte en nog meer genieten.
    Lieve groet,
    Corrie

• 15 November 2012 - 17:34

Frans En Elfriede:

Rob en Corin, wat een ervaring , en dan moet het grote werk nog beginnen. Het is erg leuk om jullie verslagen te lezen. We zijn heel benieuwd hoe de rest van de tocht gaat worden

• 17 November 2012 - 20:52

Els En Joop (breda):

Wij zijn zelf een paar dagen weggeweest en lezen nu de eerste reisverhalen pas. Voor Els een echte droomvakantie die jullie daar nu maken. 20 Jaar jonger en we waren meegegaan!! Zo'n reis vergeet je je hele leven niet meer.
    We horen en lezen wel weer hoe de komende 11 dagen zijn verlopen, helemaal afgesneden van de elektronische wereld. We wensen jullie alle 4 nog veel waanzinnige vakantiedagen toe en blijf vooral gezond!
    Lieve groeten van ons.

• 21 November 2012 - 14:47

Daniel:

Dag Oma en Opa, spannend wat jullie aan het doen zijn, ik ben net weerterug in het basiskamp van een zware trekking door het geuldal waar mijn sherpa´s Bas en Mariska mij flink hebben moeten duwen door het hooggebergte.

Tot snel!

• 21 November 2012 - 16:33

Gerard Van Den Bemd:

Beste Corin en Rob!
    Wat geweldig, dat wij jullie berichten kunnen lezen en ook de reacties van anderen!Geweldig!
    Wij wensen jullie nog een mooie tijd toe.Wij passen wel op de voordeur!
    Veel groetjes voor jullie van:
    Leny en Gerard.

• 21 November 2012 - 16:33

Gerard Van Den Bemd:

Beste Corin en Rob!
    Wij wensen jullie nog een mooie tijd toe.Wij passen wel op de voordeur!
    Veel groetjes voor jullie van:
    Leny en Gerard.