Donderdag 29 november 2012, Chitwan - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Rob&Rob - WaarBenJij.nu Donderdag 29 november 2012, Chitwan - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Rob&Rob - WaarBenJij.nu

Donderdag 29 november 2012, Chitwan

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob&Rob

02 December 2012 | Nepal, Sauraha

Opnieuw vroeg uit de veren voor een jungletocht op de rug van een olifant. Om 7 uur vertrokken we met drie olifanten de rimboe in. Het blijft fascinerend dat het wild zich niets aantrekt van een olifant en wij als mens te hoog zitten om op te vallen. De mensengeur gaat over de dieren heen.
We hebben dan ook een prachtige tocht gehad en veel gezien. Heel even stonden we op nog geen twee meter van twee grazende neushoorns. Prachtig !

Om half negen terug in de Lodge voor het ontbijt en dan heb je nog een hele dag voor je. Heerlijk ontspannen, wandelingetje gemaakt naar het naburige dorpje en nog even staan genieten van het badderen van de olifanten in het riviertje naast de Lodge.
Tegen een kleine betaling vindt de 'mahoed' het prima om even te helpen en mag je op de olifant klimmen. Die gooit je er vervolgens ook weer even hard vanaf. Leuk om naar te kijken.

Om 1800 uur een dansvoorstelling en zie je iedereen vanalles ondernemen om vooral niet mee te hoeven doen. Ook grappig.