Dinsdag 27 november 2012, Chitwan - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Rob&Rob - WaarBenJij.nu Dinsdag 27 november 2012, Chitwan - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Rob&Rob - WaarBenJij.nu

Dinsdag 27 november 2012, Chitwan

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob&Rob

28 November 2012 | Nepal, Sauraha

Op ons gemak om half negen vertrokken uit Pokhara. De afstand naar Chitwan National Parc is niet al te ver, maar de kwaliteit van de weg beperkt de snelheid dermate dat we er toch 5 uur over gedaan.
Sapana Village Lodge (onze bestemming) was een verademing na alles wat we tot nu toe gehad hadden.
Prachtig opgezet, heerlijke relax hoekjes en een prima kamer, met douche en wederom (hoe fijn) een eigen toilet. Met een uurtje of 5 stroom per dag (als je geluk hebt) is het hier prima vertoeven.

Chitwan National Parc ligt in het zuiden van Nepal, is net zo plat als Nederland, ongeveer 900 km/2 groot en sub tropisch, althans overdag warm en 's nachts koud. In het park komen heel veel vogels voor, maar ook beren, krokodillen, olifanten, neushoorns en als klapper de tijger. Van de laatste leven er nog ongeveer 120 in het park, maar de kans dat we deze ook gaan zien is wel heel klein.

Rest van de middag de omgeving bekeken, biertje gedronken (gaat weer smaken), gegeten en opnieuw vroeg naar bed. Nog steeds niet helemaal uitgerust.

• 28 November 2012 - 16:31

Stan Van Loon:

Met ingehouden adem lees ik jullie reisverslag... en vraag mezelf af, wanneer gaan wij dit ook doen want daar ben ik stellig in. Maar als ik dan de darmproblemen beschreven zie, twijfel ik toch wel een beetje. Nee hoor, het lijkt me fantastisch.Ik wens jullie nog heel veel plezier en genoegen!! en hoop dat jullie toch een tijger te zien krijgen! have lots of fun!!

• 28 November 2012 - 19:43

L.v.d.Bemd:

Lieve Corin en Rob,
    Wat een geweldige reis!
    Leuk om te lezen, maar wij zullen blij zijn als jullie weer thuis zijn.
    En ons alles in geuren en kleuren kunnen vertellen!
    Hier is alles in orde!
    Attent dat jullie zelfs een kaart geregeld hadden voor Gerard zijn verjaardag.Veel liefs voor jullie alle vier
    en tot 2Dec.
    Gerard en Leny.